وبلاگ رسمی حسن میرابوطالبی

نوشته های رومزه و حرف های خودمانی

وبلاگ رسمی حسن میرابوطالبی

نوشته های رومزه و حرف های خودمانی

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۲شهریور
روز شنبه و یک شنبه مجبور شدم بدلیل کسالت در منزل بمانم. از منزل بسیاری از کارهای شرکت را انجام دادم و حتی کنترل کردم. با خودم فکر کردم که اگر کسب و کارم اینترنتی نبود و مثلا یک مغازه داشتم یا شرکتی بود که حتما باید همه کارها حضوری انجام می شد زندگی چقدر برایم سخت بود. 
اگرچه حضور در دفتر شرکت بازدهی بالاتری دارد ولی بعضی اوقات واقعا نمی توان سرکار رفت. در این وضعیت ها کسب و کار اینترنتی مزیت و برتری خود را نشان می دهد. 

به نظر من اگر کسب و کار اینترنتی را با سیستم سازی تکمیل کنیم واقعا زمان های زیادتری برای فکر کردن، پیاده سازی استراتژی و ... خواهیم داشت. کاری که من در این دو روز انجام دادم. 


سید حسن میرابوطالبی
۲۱شهریور

خیلی وقت ها از اینکه موبایل ها آسایش و آرامش ما را به هم زده اند ناراضی ام. درست در لحظاتی که شما نیاز به آرامش دارید یک تماس با شما گرفته می شود و تمام تمرکزتان را بهم می زند. تازه من تمام تماس های کاری را به تلفن های دفتر و ایمیل منتقل کرده ام و مشتریان می دانند که از طریق موبایل پاسخگوی شان نیستم با این حال بهرحال افرادی هستند که در لیست سفید قرار دارند و باید به تماس هایشان جواب بدهم. بگذریم، موارد بالا را برای این گفتم که فن آوری گرچه خیلی ما را تحت کنترل گرفته است اما برای ما چند وقتی است که گوشی موبایل لذت خاصی پیدا کرده است. 

همیشه مشکل بزرگ من ثبت ایده هایی بود که در مورد کار به ذهنم خطور می کرد و نمی توانستم آنها را ذخیره کنم. دفترچه یادداشت، سررسید و خیلی چیزهای دیگر را امتحان کردم . اما چند هفته ای است که با یک اپلیکیشن فوق العاده آشنا شده ام که واقعا زندگی ام را متحول کرده است. در این مدت کم بیش از 38 ایده برای وب سایت وان کلیک، دوره های آموزشی و سایر موارد کارمان ثبت کرده ام . 


خوبی این اپلیکیشن در این است که هم آنلاین کار می کند و هم آفلاین و ضمنا شما می توانید براحتی هر دسته خاص را با نفرات دیگر به اشتراک بگذارید و به محض اینکه به اینترنت متصل شوید تمام موارد را با سایر کسانی که مجوز دسترسی دارند sync می کند.


توصیه می کنم شما هم از آن استفاده کنید wunderlist.


سید حسن میرابوطالبی
۲۰شهریور

چند وقت پیش با همسرم تصمیم گرفتیم که از بیرون از خانه غذا بگیریم. به یکی از فست فودهای نزدیک خانه ما رفتیم . سفارش غذا را دادیم، در فاصله آماده شدن غذا تصمیم گرفتم که از سوپر مارکت کنار فست فود یک سی دی تصویری بخرم ، وقتی از مغازه بیرون آمدم و سوار ماشین شدم دیدم یک سینی که دو عدد آب معدنی کوچک در آن است دست همسرم است، با تعجب پرسیدم تشنه ات بود رفتی آب معدنی خریدی ؟

پاسخ همسرم متعجبم کرد . گفت نه من آب نخریدم از فست فودی که سفارش غذا داده بودیم یک آقای بسیار خوش برخورد آمد و گفت حالا که منتظر غذا هستید این آب را میل کنید تا غذا حاضر شود. بسیار تعجب کردم یاد رفتار رستوران غول بی مزه  افتادم. 


اما بهبود تجربه مشتری این فست فود کوچک به همین جا ختم نشد، چند دقیقه بعد بازهم همان آقای بسیار مودب و خوش برخورد با دو عدد سیب زمینی کوچک آمد و ما تا زمان آماده شدن غذا که کلا شاید 10 دقیقه هم نبود شاهد این دو حرکت فوق العاده بودیم . 


البته امیدوارم این روش با علم و آگاهی باشد و احساسی نبوده باشد ولی بهرحال عالی بود. از آن روز چندین بار این رفتار عالی را تعریف کرده ام حتی در چند کارگاهی هم برای شرکت کنندگان از حس خوبی که این فست فود کوچک برای ما ایجاد کرد صحبت کردم . 


براستی که بسیار ساده و با طراحی روش های خلاقانه می توان تجربه و حس مشتری را مال خودمان کنیم . 

سید حسن میرابوطالبی