وبلاگ رسمی حسن میرابوطالبی

نوشته های رومزه و حرف های خودمانی

۱۷فروردين

برای خیلی از مردم ما بعد از تعطیلات روزهای کاری از اول اردیبهشت ماه آغاز می شود ولی برای من و تیم وان کلیک از روز 14 فروردین یک کار فشرده و سنگین شروع شده است و تقریبا می توان گفت امروز تمامی برنامه های مورد نظرمان را نه برای یک ماه و دو ماه بعد بلکه برای کل سال ریختیم و تمامش کردیم.

یک خسته نباشید حسابی به بچه های وان کلیک باید بگم، امسال رقیبانمون روزهای سختی خواهند داشت، برنامه های متعدد و تهاجمی را طراحی کرده ایم، مخصوصا کپی کارها واقعا دورانی سختی را تجربه خواهند کرد.

چند روز پیش دیدم یکی از سایت های کپی فقط تنها کاری که نکرده اینه که اسمشو بذاره میرابوطالبی یا رفالیان از سبک ایمیل، تا نحوه کمپین ها و جدیدا هم یکی از محصولات ما در زمینه سئو را کپی کرده، ولی با برنامه امسال خیلی کار برای این دوستان سخت می شه .

شما دوستان و همراهان عزیز ما در وان کلیک هم امسال شاهد کلی برنامه فوق العاده خواهید تا و اگر با ما همراه باشید پیشرفت چشمگیری خواهید داشت.

روزهای خوبی داشته باشید.

۲۲شهریور
روز شنبه و یک شنبه مجبور شدم بدلیل کسالت در منزل بمانم. از منزل بسیاری از کارهای شرکت را انجام دادم و حتی کنترل کردم. با خودم فکر کردم که اگر کسب و کارم اینترنتی نبود و مثلا یک مغازه داشتم یا شرکتی بود که حتما باید همه کارها حضوری انجام می شد زندگی چقدر برایم سخت بود.
اگرچه حضور در دفتر شرکت بازدهی بالاتری دارد ولی بعضی اوقات واقعا نمی توان سرکار رفت. در این وضعیت ها کسب و کار اینترنتی مزیت و برتری خود را نشان می دهد.

به نظر من اگر کسب و کار اینترنتی را با سیستم سازی تکمیل کنیم واقعا زمان های زیادتری برای فکر کردن، پیاده سازی استراتژی و ... خواهیم داشت. کاری که من در این دو روز انجام دادم.

۲۱شهریور

خیلی وقت ها از اینکه موبایل ها آسایش و آرامش ما را به هم زده اند ناراضی ام. درست در لحظاتی که شما نیاز به آرامش دارید یک تماس با شما گرفته می شود و تمام تمرکزتان را بهم می زند. تازه من تمام تماس های کاری را به تلفن های دفتر و ایمیل منتقل کرده ام و مشتریان می دانند که از طریق موبایل پاسخگوی شان نیستم با این حال بهرحال افرادی هستند که در لیست سفید قرار دارند و باید به تماس هایشان جواب بدهم. بگذریم، موارد بالا را برای این گفتم که فن آوری گرچه خیلی ما را تحت کنترل گرفته است اما برای ما چند وقتی است که گوشی موبایل لذت خاصی پیدا کرده است.

همیشه مشکل بزرگ من ثبت ایده هایی بود که در مورد کار به ذهنم خطور می کرد و نمی توانستم آنها را ذخیره کنم. دفترچه یادداشت، سررسید و خیلی چیزهای دیگر را امتحان کردم . اما چند هفته ای است که با یک اپلیکیشن فوق العاده آشنا شده ام که واقعا زندگی ام را متحول کرده است. در این مدت کم بیش از 38 ایده برای وب سایت وان کلیک، دوره های آموزشی و سایر موارد کارمان ثبت کرده ام .

خوبی این اپلیکیشن در این است که هم آنلاین کار می کند و هم آفلاین و ضمنا شما می توانید براحتی هر دسته خاص را با نفرات دیگر به اشتراک بگذارید و به محض اینکه به اینترنت متصل شوید تمام موارد را با سایر کسانی که مجوز دسترسی دارند sync می کند.

توصیه می کنم شما هم از آن استفاده کنید wunderlist.

۲۰شهریور

چند وقت پیش با همسرم تصمیم گرفتیم که از بیرون از خانه غذا بگیریم. به یکی از فست فودهای نزدیک خانه ما رفتیم . سفارش غذا را دادیم، در فاصله آماده شدن غذا تصمیم گرفتم که از سوپر مارکت کنار فست فود یک سی دی تصویری بخرم ، وقتی از مغازه بیرون آمدم و سوار ماشین شدم دیدم یک سینی که دو عدد آب معدنی کوچک در آن است دست همسرم است، با تعجب پرسیدم تشنه ات بود رفتی آب معدنی خریدی ؟

پاسخ همسرم متعجبم کرد . گفت نه من آب نخریدم از فست فودی که سفارش غذا داده بودیم یک آقای بسیار خوش برخورد آمد و گفت حالا که منتظر غذا هستید این آب را میل کنید تا غذا حاضر شود. بسیار تعجب کردم یاد رفتار رستوران غول بی مزه  افتادم.

اما بهبود تجربه مشتری این فست فود کوچک به همین جا ختم نشد، چند دقیقه بعد بازهم همان آقای بسیار مودب و خوش برخورد با دو عدد سیب زمینی کوچک آمد و ما تا زمان آماده شدن غذا که کلا شاید 10 دقیقه هم نبود شاهد این دو حرکت فوق العاده بودیم .

البته امیدوارم این روش با علم و آگاهی باشد و احساسی نبوده باشد ولی بهرحال عالی بود. از آن روز چندین بار این رفتار عالی را تعریف کرده ام حتی در چند کارگاهی هم برای شرکت کنندگان از حس خوبی که این فست فود کوچک برای ما ایجاد کرد صحبت کردم .

براستی که بسیار ساده و با طراحی روش های خلاقانه می توان تجربه و حس مشتری را مال خودمان کنیم .

۲۴مرداد

در هفته گذشته سفری داشتم به اتفاق تعدادی از دوستانم به دریاچه گهر در شهر درود استان لرستان، اگرچه مسیر رسیدن به دریاچه بسیار سخت بود ولی اوقات بی نهایت فوق العاده ای را در کنار دریاچه گذراندیم.

در مسیر بازگشت بیش از 2 ساعت کوهنوردی داشتیم با شیبی در حدود 60 درجه که بسیار سخت بود.

توصیه می کنم اگر آمادگی لازم را ندارید از این سفر پرهیز کنید.

ضمنا قلعه فلک الافلاک در شهر خرم آباد و همچنین شهر بروجرد را هم دیدیم. مردم لرستان بسیار مهمان نواز و فوق العاده بودند.

۲۴مرداد

امروز می خواهم در مورد یکی از پروژه های بسیار جالبی که در وان کلیک راه اندازی کرده ایم صحبت کنم. ایده عصرانه ها را ابتدا با همراهی همیار وردپرسی ها اجرا کردیم و از ابتدای مردادماه قرار شد عصرانه ها را بصورت کامل خودمان برگزار کنیم.

عصرانه های وان کلیکی در واقع آموزش های بسیار کاربردی در حوزه کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی است و فضایی برای مشارکت تمام اعضای سایت.

موضوع عصرانه چهارم: راه اندازی و ایده یابی فروشگاه اینترنتی

همین الان به عصرانه های وان کلیک بپیوندید

۰۳مرداد

همین دیروز بود که کمپین چهارمین عصرانه را شروع کردیم و با استقبال بی نظیری مواجه شد. برنامه ما برای این عصرانه معرفی روش های حرفه ای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. از مرحله بررسی یک ایده تا پیدا کردن آن و چند روش کلیدی برای بهبود تجربه مشتری.

۰۲مرداد

امروز می خوام در مورد تجربه ای بگم که در سفر اخیرم برایم پیش اومد. در تعطیلات عید فطر به یکی از شهرهای شمالی کشور رفتیم، در یکی از شب ها برای صرف شام به یکی از رستوران هایی رفتیم که شعبه های مختلفی هم در تهران و شهرهای مختلف دارد.

بیش از یک ساعت از سفارش ما گذشت و هیچ کسی از پرسنل و نفرات این رستوران به سراغ ما نیامدند. اولین اعتراض را انجام دادیم و پاسخ این بود که داریم سفارش شما را آماده می کنیم. سایر میزها هم به همین وضعیت بودند و هنوز سفارشی را دریافت نکرده بودند.

عقربه های ساعت به 12 شب نزدیک می شد و 1/5 از سفارش ما می گذشت، این بار اعتراض ما بسیار بیشتر و شدیدتر بود، پرسنل رستوران بدون آموزش دیدن نحوه برخورد با اعتراض متاسفانه با رفتار آماتور ناراحتی ما را بیشتر می کردند.

بالاخره سفارش ها حاضر شد، اصلا چیزی که ما می خواستیم نبود، یکی از ساندویچ ها که همبرگر هم بود تقریبا نصف بود و مانند این که گاز زده شده بود. سالاد که در منو نوشته شده بود اصلا آورده نشد، و وقتی اعتراض کردیم با بی میلی و غر پرسنل رستوران که نداریم و تمام شده است مواجه شدیم .

متاسفانه یک تجربه بسیار بد برای مشتری که ما بودیم ایجاد شد. در هنگام خروج از رستوران هم کلیه عوامل آن با نگاه های خشن ما را بدرقه می کردند.

حالا بیاییم همین سناریو را با یک روش حرفه ای مقایسه کنیم:

اول از همه این رستوران زنجیره ای یک روش آموزشی حرفه ای طراحی می کرد برای پرسنل که چگونه به اعتراضات مشتریان پاسخ دهند. حتی کسی که سفارش می گرفت هم

1. پرسنل 30 دقیقه بعد از سفارش سر میز ما حاضر می شدند و به ما می گفتند که بدلیل شلوغی متاسفانه کمی سفارش ما طولانی می شود و به همین دلیل عذر خواهی می کردند.

2. بعد از طولانی شدن سفارش و هنگام آوردن غذاها بر روی میزما مدیر رستوران حاضر می شد و ضمن عذرخواهی حتی می توانست پیشنهاد دهد که هزینه را بدلیل نارضایتی ما به ما برگرداند. (کاری که ما بارها در وان کلیک انجام داده ایم)

3. وقتی سالاد حاضر نبود ضمن عذرخواهی و قبل از اعتراض ما هزینه ای معادل با آن به ما پس داده می شود.

و ده ها روش بهبود تجربه مشتری که می توانست این رستوران به کار گیرد.